Los Bomberos

De allround latin band Los Bomberos zorgt al vele jaren voor spetterende optredens in theaters en op festivals- en (bedrijfs)feesten. Dansliefhebbers gaan uit hun dak op de swingende Latijns-Amerikaanse muziek van de band. De formatie bestaat uit twee leadzangers, twee gitaristen, een tweekoppige blazerssectie en een percussiesectie. Het repertoire bestaat niet alleen uit Zuid-Amerikaanse muziek, zoals je misschien bij een latinband zou verwachten. De band verrast het publiek ook met eigenzinnige bewerkingen van bekende popsongs en eigen Nederlandse en Spaanstalige nummers.

Met de Groningse zanger Harry Niehof bracht de band in 2004 de succes-cd “Cuba Blues” uit, met grappige Groningse teksten op de thema’s van Buena Vista Social Club. In 2007 volgde de cd “Brand!”, met eigen Nederlandstalige en Spaanse nummers.

Los Bomberos speelde o.a. op de Latin Dance Night Groningen, Niederlande-Hamburg festival, de 4 Parades, het Oerol Festival, Noorderzon en de Cuba Expositie in het Groninger Museum.

Arnout - basgitaar, contrabas

Bas - gitaar, tres, coro

Frank - lead zang, bongo's, guiro, bell, maracas

Henk - saxofoon, klein percussie, zang